Geschiedenis

1992
Amiko B.V. is opgericht op 7 januari 1992 onder de naam Firgos Professional Services B.V. als 100% dochter van Firgos International BV.
De werkzaamheden bestonden hoofdzakelijk uit het voeren van de boekhouding van een aantal bedrijven van de Firgos Groep. Daarnaast werd een aantal externe bedrijven administratief ondersteund.

In de jaren daarna maakte de zogenaamde 'derden-clienten' een gestage groei door waardoor het kantoor zich meer en meer ging profileren als administratiekantoor.

2001

In 2001 vond een management buy-out plaats en werd de naam Firgos Professional Services BV gewijzigd in Amiko BV. De naam is een verbastering van het woord 'Administratiekantoor' en wordt uitgesproken als het Spaanse woord 'Amigo', met de klemtoon (net als de puntjes) op de í.

2002

Op 7 januari viert Amiko haar 10-jarig bestaan. 

2005

In 2005 is een tweede vestiging opgestart: Amiko Almere BV.

2007
In 2007 zijn we gestart met het aanbieden van internetboekhouden.
  
2011

Amiko Payroll BV wordt opgericht waarmee een verdere professionalisering van de salarisverwerking wordt bereikt.

2012
De vennootschap Amiko BV viert op 7 januari haar 20 jarige bestaan.
 
2014
Amiko Hilversum en Amiko Almere gaan nauwer samenwerken wat onder meer resulteert in een gezamelijke huisvesting op de Gijsbrecht van Amstelstraat 367 te Hilversum. 
 
2016
In december vindt de afronding van een herstructurering binnen de Amiko groep plaats met als gevolg dat de werkzaamheden vanuit Amiko Almere BV en Amiko Payroll BV voortaan door Amiko BV worden verzorgd. De overbodig geworden vennootschappen Amiko Almere BV en Amiko Payroll BV worden opgeheven.
 
2017
Op 7 januari bestaan Amiko BV precies 25 jaar! Tijd voor een klein feestje.